Zo werkt MeerdanTaal

 

Communicatieadvies

Iedere organisatie is anders, met eigen vraagstukken en kansen. Samen onderzoeken we waar jouw kansen liggen. Om problemen op te lossen en kansen te benutten. We beantwoorden de volgende vragen:

  • Wat doe je al aan communicatie en wat werk wel of juist niet?
  • Met welke media bereik je jouw doelgroep het best?
  • Waar heeft jouw doelgroep behoefte aan?
  • Wat onderscheidt jou van je concurrentie en hoe laten we dat zien?
Door deze en andere vragen te stellen, leggen we de basis voor een communicatie- of contentplan. Weet je nog niet precies hoe je jezelf wil profileren? We vinden het uit met een interactieve missie/visie workshop.

Strategie en content

Op basis van ons eerste gesprek verdiep ik me verder in de organisatie. Ik breng in kaart waar communicatie aan kan bijdragen. Hoe het helpt je doelen te verwezenlijken.

  • Strategisch communicatieplan of contentplan.
  • Uitwerking naar praktische oplossingen.
  • Communicatiemiddelen en content maken
We hebben nu de basis gelegd voor onze communicatie. Hiermee creëren we draagvlak en bekijken we wie we erbij betrekken om de content of communicatiemiddelen verder uit te werken.
 
 

Implementatie en analyse

Wanneer de content is gemaakt en de communicatieplannen geschreven, brengen we deze in de praktijk. Ik zet de afgesproken communicatiemiddelen in, lever content aan of adviseer over de uitvoering. Afhankelijk van de doelen die je wil behalen, bedenk ik manieren om ons werk meetbaar en inzichtelijk te maken. Bijvoorbeeld:

  • Is de efficiëntie gestegen?
  • Hoeveel 'clicks' zijn er gegenereerd?
  • Heeft er een call-reductie plaatsgevonden?
  • Is de verkoop gestegen?
Zo wordt de impact van mijn werk meetbaar en kunnen we daar verder op inspelen. Door de huidige strategie aan te passen of door de resultaten te gebruiken voor een volgende campagne of communicatie uiting.

Hulp nodig?

Benieuwd of MeerdanTaal iets voor jou kan betekenen? Bekijk meer van mijn werk of neem geheel vrijblijvend contact op.