Copywriting om jouw doelgroep te bereiken

 

Copywriting is het schrijven van teksten die vooral bedoeld zijn voor marketing of publiciteit. Goede copy weet door de juiste ‘tone of voice’ informatie over te brengen op een manier die past bij de opdrachtgever en aansluit bij de doelgroep. Zo kan copywriting zorgen voor een grotere conversie en meer bekendheid.

Begrijpelijk schrijven

Copywriting heeft maar één doel: de lezer direct aanspreken en tot actie overhalen. De tekst hoeft daarom geen literaire prijzen te winnen. Hoe simpeler hoe beter. Met lekker korte zinnen en puntige uitspraken. Copy is gemakkelijk te begrijpen en is duidelijk over wat het wil overbrengen. Zo breng je lezers niet in verwarring en leid je ze niet af.

Doelgroep aanspreken

Op die manier een tekst schrijven kan een flinke uitdaging zijn. Vooral in de gezond-heidszorg of technologiesector. Dat komt doordat teksten vaak gaan over complexe zaken of moeilijke onderwerpen. Die onderwerpen versimpelen is de sleutel om een groot publiek te bereiken. Geen moeilijke termen of jargon, maar begrijpelijke alledaagse woorden. Tegelijk is het belangrijk dat alle informatie nog wel klopt. Én dat de tekst lekker leest. Ook niet onbelangrijk: de specialist of (medisch) professional moet het ook met de inhoud eens zijn.

Aanzetten tot actie

Heb je de doelgroep bereikt, dan wil je dat ze tot actie overgaan. Dat ze kiezen voor jouw product of dienst. Op dat moment komt de rest van je marketing om de hoek kijken. Is je website goed bereikbaar en gemakkelijk te navigeren? Wordt je product of dienst duidelijk uitgelegd? Kun je gemakkelijk bestellen of contact opnemen? En last but not least…heb je een goed product? Hopelijk wel, want dat maakt het ook een stuk gemakkelijker om over te schrijven!

Copywriting uitbesteden

Niemand kent zijn product of dienst beter dan de organisatie of persoon zelf. Toch is het vaak moeilijk om over jezelf te schrijven. Een frisse blik die alles van een afstandje bekijkt doet dan wonderen. MeerdanTaal helpt graag bij het schrijven van goede copy. Teksten die laten zien waarin je onderscheidend bent en lezers weten te raken.